Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Poszukujesz szkolenia biznesowego ?

Analiza konkurencji dla fundacji Nasze Miasto

Analiza graficznych profilów konkurencji, powstałych na podstawie danych z analizy konkurencji, wskazuje, że silne fundacje działające na terenie całego kraju, takie jak WOSP oraz Caritas, są poza zasięgiem działań konkurencyjnych fundacji Nasze Miasto (ze względu na renomę, publicity i tak dalej). W niektórych obszarach swoją przewagę konkurencyjną ujawnia również Fundacja na rzecz Dzieci, którą należy traktować jako największego lokalnego konkurenta. Na mapach pozycjonowania widać wyraźną przewagę dużych fundacji (WOSP i Caritas) nad innymi podmiotami. Z kolei fundacja Nasze Miasto niezbyt się wyróżnia, na skutek czego w niektórych obszarach jest od niej lepsza konkurująca lokalnie Fundacja na rzecz Dzieci.

Głównymi czynnikami zwiększenia potencjału fundacji są: wzmocnienie publicity (zwiększenie popularności fundacji) oraz wręczanie świadectwa materialnego (między innymi certyfikatów, specjalnych dyplomów i statuetek dla darczyńców). Nasze Miasto będzie też poszukiwać innych darczyńców niż Fundacja na rzecz Dzieci (osoby zamożniejsze, ceniące prestiż, miłośnicy zabytków). Strategia konkurencji zostanie oparta przede wszystkim na zapewnieniu wysokiej jakości świadczeń wzajemnych między partnerami (zwłaszcza firmami), a także na koncentracji na niektórych niszach rynkowych, takich jak coraz liczniejsi turyści przybywający do miasta, którzy mają problemy ze znalezieniem informacji o jego zabytkach.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.