Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Poszukujesz szkolenia biznesowego ?

Motywacje słuchaczy

Postarajmy się sprawdzić, w jakim celu słuchacze pojawili się na prezentacji. Od powodu, dla którego przyszli wysłuchać, co mamy do powiedzenia, zależy poziom ich zaangażowania. Czy widzowie pojawili się z własnej woli, czy może ktoś ich oddelegował? Czasem przełożony nie chce sam uczestniczyć w prezentacji i wysyła na nią pracowników.

Jeśli prezentacja stanowi część zagranicznej konferencji, sprawdźmy, czy słuchacze są naprawdę zainteresowani jej tematyką, czy też pojechali na konferencję, ponieważ była to wspaniała okazja do odwiedzenia San Diego.

Kiedy prezentujemy nowatorskie podejście do tematu lub problemu, powinniśmy przedstawić słuchaczom korzyści, jakie oni sami lub ich firmy osiągną dzięki zastosowaniu proponowanych rozwiązań. Może to być redukcja kosztów, zwiększone zyski, lepsza obsługa klienta czy poprawa jakości. Najlepiej będzie, jeśli korzyści przedstawimy w jakiejś konkretnej formie, na przykład w złotówkach.

Przedstawmy słuchaczom informacje i inne dowody na potwierdzenie składanych propozycji. Musimy mieć świadomość, jakie źródła informacji i techniki będą akceptowane przez tę grupę.

W pewnym artykule na temat wyzwań, jakie stoją przed menedżerami we współczesnym świecie biznesu, zamieszczonym w biuletynie „Royal Bank of Canada”, napisano, co następuje: „Ktoś kiedyś porównał zarządzanie do »chińskiego baseballu«. W tym mitycznym sporcie wszystko się porusza – piłka i bazy. W momencie uderzenia piłki zawodnicy drużyny broniącej się mogą przenieść bazy w jakiekolwiek miejsce wewnątrz pola gry. Zawodnicy drużyny atakującej nigdy nie wiedzą, w jakim kierunku mają biec, szukając schronienia”.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.