Poczta e-mail i połączenia telefoniczne

Wadą każdego przedsiębiorcy jest to, iż za bardzo się we wszystko angażuje. Wymienia żarówki, za chwilę podpisuje czeki i poucza bardziej kompetentnych od siebie, jak mają wykonywać swoje obowiązki.

Będziesz chciał brać udział we wszystkim, co ma jakikolwiek związek z Twoją firmą. W końcu to Twoja firma i ją uwielbiasz. Jeśli nie będziesz ostrożny, zaczniesz poświęcać jej każdą godzinę swojego dnia. Jako przedsiębiorca musisz znać swoje silne i słabe strony. Musisz też bezustannie koncentrować się na swoich celach i pamiętać o tym, co chcesz osiągnąć, a to oznacza konieczność odpowiedniego zarządzania czasem. Pracuj ciężko, ale pracuj mądrze. Nie marnuj czasu na rzeczy, które nie przynoszą zysku lub odwracają uwagę od ustalonego przez Ciebie planu.

E-mail to świetna sprawa, ale bądźmy szczerzy – ile czasu marnujemy na sprawdzanie poczty? Czy przerywasz pracę co pięć lub dziesięć minut, aby sprawdzić, czy masz nowe wiadomości? Jeśli tak, oznacza to, że tańczysz tak, jak inni Ci zagrają. Czas to pieniądz, szczególnie kiedy prowadzisz własną firmę. Spróbuj więc ograniczyć sprawdzanie poczty do dwóch razy dziennie.

Sprawa ma się podobnie, jeśli chodzi o telefony, choć na tym polu jestem tak samo winny, jak wszyscy. Bezustannie włączony telefon komórkowy nie pomaga w efektywnym zarządzaniu czasem. Nie można się wówczas na niczym skupić. Wyłącz telefon i nagraj informację z prośbą o pozostawienie wiadomości. Poinformuj osoby dzwoniące, iż zamierzasz sprawdzać wiadomości co godzinę i że oddzwonisz do nich jeszcze tego samego dnia. W ten sposób możesz kontrolować, z kim i kiedy rozmawiasz. Jeśli nie ustalisz porządku dnia, będziesz wykonywał tylko bieżące zadania zamiast skupić się na tych, które są potencjalnie dochodowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *