Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Poszukujesz szkolenia biznesowego ?

Wielkość, forma i język streszczenia menedżerskiego

Opracowując streszczenie kierownicze, powinniśmy zwrócić uwagę na jego wielkość oraz formę i język. Pamiętajmy o tym, że każdy czytający ma ograniczoną ilość czasu i nie dla każdego wszystko jest tak samo ważne. Musimy wziąć pod uwagę to, że streszczenie nie może być kopią planu marketingowego, stąd też trzeba dokonać selekcji materiału. Ogromną rolę odgrywają także forma i język. Przygotowując polskich menedżerów marketingu do egzaminów The Chartered Institute of Marketing w Londynie, często zalecamy, aby udzielane przez nich odpowiedzi nie zajmowały więcej niż 70% strony. Pozostałe 30% musi pozostać puste. Dzięki temu cały tekst staje się przejrzysty i czytelny. W streszczeniach menedżerskich należy – tam, gdzie to możliwe – stosować jak najwięcej wyliczeń, punktorów czy nawet grafów. Oczywiście we wszystkim trzeba zachować umiar, jednak takie elementy zwiększają komunikatywność przekazu.

W Sport Shoes przygotowano streszczenie menedżerskie przede wszystkim po to, aby zapoznać kierownictwo i pracowników innych działów z głównymi celami działań marketingowych.

Najpierw wprowadzono informacje organizacyjne (plan przygotował menedżer marketingu) oraz dotyczące wskaźników makroekonomicznych, które przygotowano na podstawie systematycznie opracowywanych raportów w dziale finansów i księgowości.

Prognoza sprzedaży została wygenerowana w streszczeniu menedżerskim automatycznie (zgodnie z wcześniej wprowadzonymi danymi w innych arkuszach). Pozostało uzupełnienie danych w prognozie zysków. Informację o rentowności sektora zaczerpnięto z raportów rynkowych, a przy prognozowaniu wyniku finansowego firmy skorzystano z pomocy pracowników komórki controllingu. Po wprowadzeniu danych finansowych otrzymano zestawienie przedstawione w tabeli 9.3.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.