Cross naprawia ludzi ;)

Wciąż działam i dążę do obranego przeze mnie celu.. mimo ,że nie piszę regularnie to robię to co sobie założyłam i choćby nie wiem co to się nigdy nie poddam :), czasem jest mi cholernie ciężko w sytuacji w jakiej jestem,ale to tylko czasami, ode mnie zależy czy będę się dołować i zamartwiać …jedyne czego mi brakuje to snu,przez co jestem często zmęczona i szybciej łapią mnie jakieś choróbska a ,że mam przedszkolaka w domu to -chorujemy razem :)Chociaż mam takie problemy-wolę słowo-wyzwania;) jak każdy z nas ,to jestem zawsze dobrej myśli!!!Jeśli jest zdrowie… kochani, to możemy osiągnąć wszystko co sobie założyliśmy…ja powoli realizuję swoje cele..a ,że chcę być też trenerem;)to właśnie jeden z nich za mną;)

dzięki Bogu mam mamę która mi pomaga przy dzieciach,bez niej byłoby to niemożliwe lub barrdzo ciężkie…tydz temu byłam na świetnym szkoleniu „SZKOLENIE Z PODSTAWOWYCH ZAŁOŻEŃ I PROGRAMOWANIA CROSSFI”-o crossficie wiem już dużo,aczkolwiek to szkolenie pozwoliło mi poukładać sobie i usystematyzować w głowie wszystko od początku!

Dzisiejszym wpisem chciałam Wam przedstawić raz jeszcze ,ale bardziej przejrzyście czym jest cross i jak wiele dobrego można sobie zrobić jeśli go zaczniecie trenować…mi zrobił bardzo dobrze,a mianowicie …oprócz 10 cech które rozwija,pozwala zachować lub zdobyć zgrabną sylwetkę, to zrobił jeszcze jedną rzecz,-trenując,przestał mnie boleć kręgosłup.Przestał też boleć,moją siostrę i wiele innych osób które z nami trenują…niesamowitą sprawą jest-móc normalnie siedzieć bez bólu w lędźwiach!!!

Wiecie jakie hasło padło podczas szkolenia ?…Cross naprawia ludzi !!!tak tak ,dokładnie tak jest !Ponieważ podstawą jest TECHNIKA !która uczy nas ruchów funkcjonalnych -takich których używamy na co dzień :każdy z nas siada ,schyla się ,coś podnosi z ziemi lub wkłada na wysoką półkę !robimy to wiele razy dziennie ,ale czy dobrze ???wątpię …podstawą crossu jest wlasnie ,po pierwsze -nauczyć się technicznie wykonywać podstawowych ćwiczeń takich jak przysiad -wydawać by sie mogło ,że to łatwa sprawa ,ojj nie nie .Po drugie ciągów…czyli jak podnosić coś z ziemi,a po trzecie press-ów czyli wyciskana-sztangi ponad głowę.-czyli naszego wkładania na półkę.Jest tego wszystkiego po kilka odmian…nie będę opisywać dokładnie ćwiczeń i ich rodzajów,jeśli ktoś chce zacząć lub dopiero zaczyna to i tak się nie połapie…najważniejsze jednak są te 3 podstawowe ćwiczenia..i ………..później…masaaa innych!!!:D

Czego możemy spodziewać się trenując Cross?i co nam się poprawi:)

10 cech motorycznych:

-wydolność tlenowa

-wytrzymałość

-siła

-elastyczność

-moc

-szybkość

-koordynacja

-dokładność

-zwinność

-stabilność

Podstawą cross-u jest przede wszystkim TECHNIKA-musimy ją opanować by nie zrobić sobie krzywdy,następnie POWTARZALNOŚĆ i INTENSYWNOŚĆ !Mówiąc inaczej…musimy opanować technikę,uczyć się i powtarzać ją wciąż by móc ćwiczyć z coraz większą intensywnością i przełamywać z zajęć na zajęcia,swoje bariery!!!Dla CrossowcÓW-Niemożliwe -nie istnieje!!!Wiem o tym to dobrze !!!;)